Contentmarketing is een van de beste manieren om jouw doelgroep aan je te binden. Met een goede contentstrategie kun jij je profileren als autoriteit in je sector. Wel zijn er een aantal belangrijke spelregels als het op contentmarketing aankomt. Zo moet je weten waar en wanneer jouw doelgroep de content tot zich kan nemen, maar moet je er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat de stroom van content door blijft lopen. Oftewel: continue contentcreatie is belangrijk. Om daarvoor te zorgen, terwijl jij bezig kan blijven met jouw core-business, is het verstandig om een content marketing bureau – zoals Tundra – in te schakelen.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is, in de breedste zin van het woord: content gebruiken om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen en uiteindelijk te verkopen. Bij content kun je denken aan blogs, instructievideo’s, artikelen, whitepapers, infographics, webinars. Wat al die content overeen heeft? Het voegt iets toe – vaak in de vorm van plezier of informatie – voor degenen die het lezen of bekijken. Door deze content te delen, waardeert je doelgroep jouw merk, product of dienst weer een beetje meer. Met een goede contentstrategie en continuïteit kun je uiteindelijk veel publiciteit genereren.

De voordelen van branding content conform een duidelijke strategie

‘Branding content’ is de vorm van contentmarketing waarbij branding uitsluitend het doel is. Oftewel: jouw merk beter in beeld brengen bij je doelgroep. Met branded content bied je de lezer/gebruiker informatie of plezier, maar ligt jouw boodschap er in verweven. Verkoop jij bijvoorbeeld voedingssupplementen en schrijf je een blog over het nut en onnut van voedingssupplementen, dan help je de lezer, maar verwijs je ze ook meteen naar jouw product. Een beetje van beide dus. Met een duidelijke strategie kun je op deze manier veel mensen uit je doelgroep voor je winnen. Jij weet waar je over praat!

Verschillende contentstrategieën; wat werkt voor jouw doelgroep?

Er zijn verschillende contentstrategieën met allemaal een eigen doel. Zo kun je je met content bijvoorbeeld richten op het werven van nieuwe klanten, maar ook op het laten terugkeren van oude klanten. Maar ook het verhogen van je naamsbekendheid of het creëren van een expertstatus kunnen doelen zijn die je met jouw content wil bereiken. Belangrijk hierbij is dat je met jouw contentstrategie niet in zeven sloten tegelijk loopt en focust op één doel. Mocht je meer doelen nastreven dan kan dat, maar dan moet er een duidelijk onderscheid bestaan tussen beide strategieën. Hulp nodig bij het kiezen van de doelen en strategieën die passen bij jouw bedrijf en doelgroep? Wij helpen je graag.

Contentcreatie uitbesteden aan een content marketing bureau

Contentcreatie an sich is niet zo moeilijk. Iedereen kan een blog schrijven. Maar content creëren die een doelgroep écht raakt, dat is een expertise. Een blog die iemand echt meesleept in het verhaal en overtuigt van een bepaald punt, daar heb je een expert voor nodig. Die creatie van content die raakt is onze tweede natuur. Als je met ons in zee gaat, besteed jij jouw contentmarketing uit aan een team van specialisten.

Hoe kan Tundra je hierbij helpen?

Bij Tundra werken we niet alleen de bovenliggende contentmarketingstrategie uit, maar ontwikkelen en ontwerpen we ook de daadwerkelijke content voor uiteenlopende kanalen. Van blogs en whitepapers, tot infographics en video’s. Wij zijn het flexibele marketingbureau dat dit graag aanpakt in nauwe samenwerking met jou, het liefst voor de lange termijn.

Tundra is een professioneel marketing bureau gevestigd in Waalwijk en specialist in content marketing en dus bij het opzetten van de perfecte contentstrategie voor jouw organisatie. Maar ook als je op zoek bent naar een content marketing bureau in de omgeving Tilburg, dan kun je gemakkelijk bij ons terecht. Met onze meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van online, hebben we al meerdere succesvolle contentmarketing trajecten uitgevoerd voor bedrijven en merken in uiteenlopende branches. Denk hierbij aan sectoren als zakelijke dienstverlening, fashion & lifestyle, overheid & onderwijs, zorg sport & welzijn, kunst & cultuur, IT & software, metaal & maakindustrie, transport & logistiek, vastgoed & bouw, uitvaartsector, food, B2B marketing en B2C marketing.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Benieuwd hoe we contentmarketing voor jouw merk of bedrijf in kunnen zetten? Wij helpen je er graag bij. Stuur een mail naar hallo@tundra.nl of bel naar 0416 355 299 en kom langs voor een adviesgesprek onder het genot van een bakje koffie of thee.

Like to hear from you!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze laatste updates en nieuwtjes!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Benieuwd hoe we samen jouw merk, bedrijf of organisatie nog sterker kunnen maken?
Stuur een mail naar hallo@tundra.nl
Of bel ons 0416 355 229