Wat hebben de Nike Swoosh, de gebeten appel van Apple, de drie strepen van Adidas en de goudgele bogen van de ‘M’ van McDonald’s gemeen? Het zijn allemaal onmiskenbaar sterke logo’s. Natuurlijk zijn dit ontwerpen van wereldformaat die door de jaren heen zeer sterk vermarkt zijn, maar het laat wel zien hoe belangrijk een logo kan zijn voor je bedrijf of merk.

Maar wat maakt een logo nou een sterk logo? Wat levert een bedrijfslogo op en waarom zou je logo laten ontwerpen? Alles over het (laten) ontwerpen van een logo vind je hieronder.

Een sterk logo voor jouw bedrijf?

Ga in gesprek met onze experts en ontdek waar jouw kansen liggen.

Neem contact op

Waarom een herkenbaar bedrijfslogo belangrijk is

Een logo is een van de belangrijkste huisstijlelementen die zorgen dat je merk of bedrijf goed te herkennen is. Als je geen logo hebt, of een logo dat niet goed bij het bedrijf past, dan loop je de kans mis om op een gemakkelijke manier herkend te worden. Een goed logo is schaalbaar en zowel in het klein als in het groot herkenbaar. Hierdoor kun je het gebruiken als favicon (dat is het icoontje in de webbrowser) of op je visitekaartje, maar ook op grote posters of andere grotere reclame-uitingen.

Wat levert een tijdloos logo laten maken op?

Het is voor een logo moeilijk te bepalen wat het concreet oplevert. Je kunt onmogelijk al je klanten gaan ondervragen of het logo een rol heeft gespeeld in de aankoop van een product. En al zou je dat doen, dan zouden ze geen antwoord kunnen geven, aangezien het logo vooral ook een rol speelt in het onderbewuste van de mensen die hem zien. Wat je wel kunt zeggen als je een tijdloos logo laat maken, is dat je waar voor je geld krijgt, namelijk: een logo wat jarenlang meegaat en daardoor door de tijd heen meer en meer herkenbaarheid met zich meebrengt en een onmisbaar element is in de branding van je merk.

Grappig feitje: De Nike swoosh is ontworpen door grafisch ontwerper Carolyn Davidsonis. In die tijd betaalde het bedrijf 35 dollar voor de diensten van Carolyn. Met inflatie zou dat nu zo’n 220 dollar zijn. De waarde van het logo is wordt tegenwoordig op een slordige 26 miljard dollar geschat.

Wat kost een logo ontwerp of restyling?

Of je nu een logo nodig hebt voor een bedrijf wat je nog moet starten, of je wil een bestaand logo restylen, het is altijd verstandig om een bureau in te schakelen. Omdat een logo vaak onderdeel is van een complete huisstijl of campagne, is het moeilijk om precies aan te geven hoeveel het ontwerpen van een logo kost. Het hangt samen met jouw wensen, doelstellingen en het budget wat jij beschikbaar hebt voor het ontwerp.

Wat zijn de voordelen van een logo laten ontwerpen door een bureau?

Het ontwerpen van een logo is een expertise, waarbij gelet moet worden op verschillende aspecten. Allereerst is er natuurlijk het creatieve en visuele aspect, waar we bij Tundra onze specialisten voor hebben. Maar daarnaast moet een logo tijdloos zijn – dus niet trendy, want dan moet je iedere twee jaar een nieuwe logo laten ontwerpen – en hij moet goed te gebruiken zijn. Als hij bijvoorbeeld alleen op je website komt, dan brengt dat andere eisen met zich mee dan wanneer het op een winkelruit moet worden geplakt.

Onze ruime ervaring met het ontwerp van logo’s voor uiteenlopende bedrijven uit Tilburg of Den Bosch, maar bijvoorbeeld ook het logo van RKC Waalwijk, zorgt ervoor dat we iedere zoektocht weer goed weten af te sluiten. Met ons toegankelijke team van specialisten ontwerpen wij graag samen met jou het nieuwe logo voor je merk of bedrijf.

Hoe kan Tundra je hierbij helpen?

Tundra is een professioneel marketing bureau gevestigd in Waalwijk en het ontwerpen van logo’s en huisstijlen zit ons in de genen. Verder zijn we een flexibele sparringpartner met één aanspreekpunt gedurende het hele project. We hebben bovendien al ruim 20 jaar ervaring op het gebied van bedrijfslogo’s. We bedienen MKB-bedrijven in uiteenlopende branches zoals zakelijke dienstverlening, fashion & lifestyle, overheid & onderwijs, zorg sport & welzijn, kunst & cultuur, IT & software, metaal & maakindustrie, transport & logistiek, vastgoed & bouw, uitvaartsector, food, B2B marketing en B2C marketing.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Heb jij een vraag over het laten ontwerpen van een logo? Wij helpen je er graag bij. Stuur een mail naar hallo@tundra.nl of bel naar 0416 355 229 voor een adviesgesprek onder het genot van een bakje koffie of thee.

Vaktaal

Wij houden graag van duidelijk taal. Mocht je meer willen weten over een bepaalde vakterm op deze pagina, vind je hier de uitleg.

Projecten met een sterk logo

Like to hear from you!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze laatste updates en nieuwtjes!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Benieuwd hoe we samen jouw merk, bedrijf of organisatie nog sterker kunnen maken?
Stuur een mail naar hallo@tundra.nl
Of bel ons 0416 355 229