Je bedrijf, organisatie, merk wil vooruit. Je hebt ambities, wil groeien, je producten innoveren of je huidige diensten op een betere manier aanbieden. Je wil nieuwe markten betreden of je huidige positie in de markt gewoonweg verstevigen. Herkenbaar? Besef dan één ding goed: voordat je doelgroep besluit over te gaan tot de aankoop of aanvraag van jouw product of dienst, heeft ze al een hele reis afgelegd. De klantreis.
Ga in gesprek met onze experts en ontdek waar jouw kansen liggen.
Neem contact opWij maken niet altijd wat je vraagt, maar wel wat je nodig hebt. Als een klant bijvoorbeeld belt voor een brochure, dan vragen wij altijd wat het doel is van die brochure. Als we dan doorvragen is er geen brochure nodig, maar bijvoorbeeld een nieuwe website. We maken dan dus niet wat de klant heeft gevraagd, maar wel wat hij en z’n doelgroep nodig heeft.
Wij zijn een ervaren bureau met een heel team professionals, elk met hun eigen specialisme. De bundeling van deze specialismen in één team zorgt ervoor dat wij middelenvrij kunnen denken. Hierdoor is er meer ruimte voor creatieve ontwikkeling en kunnen we, voordat we aan de slag gaan, de klant goed leren kennen. Dat doen we in een uitgebreid kennismakingsgesprek.
Een goed begin is het halve werk. Bij het positioneren van een bedrijf of merk is het verstandig eerst te starten met een DNA en branding onderzoek. Met het DNA onderzoek creëren we een basis voor alle digital branding & marketing uitingen. We gaan om tafel en brengen alle facetten van je bedrijf in kaart. De wensen van de doelgroep worden hierdoor helder en daarop kan worden ingespeeld. We gaan samen aan tafel en bespreken de producten, diensten, doelstellingen, doelgroepen, het DNA, de identiteit, concurrentie, positionering in de markt en meer. Alles op tafel, dat is de basis.
Vanuit die basis – jouw DNA, doelen en doelgroepen – gaan we samen met jouw sectorspecifieke kennis en onze marketing- en branding specialisten op reis. Op onze creatieve tundra bepalen we samen welke middelen er nodig zijn om je doelen te behalen. Hier ontstaan nieuwe ideeën en strategieën in alle vrijheid, ontwikkelt e-commerce zich, ontstaan nieuwe corporate identities en evolueren online strategieën. Samen trekken we door het weidse landschap van offline en online marketing en creëren we campagnes die jouw doelen gaan behalen.
Bij een website brengen we in kaart wat de doelstelling is. Welke functionaliteiten nodig zijn. Taalversies, doelgroep, budget, content. We starten met een nulmeting om in kaart te brengen wat de huidige situatie is, zodat we daarna ook kunnen meten wat het resultaat van onze werkzaamheden is. Bij een webshop bekijken we de huidige categorieën, producten, taalversies, valuta’s, betaalmogelijkheden, online marketing. En vervolgens wat de gewenste situatie is.
1. In de bewustwordingsfase wordt je doelgroep zich bewust van een bepaald probleem en er ontstaat een behoefte. Het is van belang om met je merk goed vindbaar en zichtbaar te zijn, zowel online als offline, zodat je doelgroep voor het eerst in contact kan komen met jouw product, service of merk.
2. In de overwegingsfase gaat de persoon zich verdiepen in het probleem, zoekt mogelijke oplossingen en vergelijkt jouw oplossing met die van andere merken. Hier zorg je voor alle nodige informatie van je dienst of product en voor een herkenbare presentatie van je merk. Ook dit kan zowel online als offline in een winkel zijn.
3. In de aankoopfase heeft de klant gekozen voor jouw merk. Waar gaat de aankoop of aanvraag plaatsvinden? Uiteraard wil je je klant goed bedienen. Je raadt het al, ook hier wil je je klant de keuze geven voor offline in een winkel of online in je website of webshop.
4. In de vierde fase laten veel bedrijven grote kansen liggen. Je hebt in de vorige fasen energie gestoken in het zichtbaar zijn, informeren, overtuigen en bedienen van je nieuwe klant. Dit heeft de nodige inspanningen en budget gekost. Het is wel zo efficiënt om je klant nu te behouden. In de gebruiksfase is het van belang te zorgen voor een goede service zodat je klant tevreden is, je product of dienst goed kan gebruiken en, beter nog, dat je klant herhaalaankopen gaat doen. Je bent al in beeld, je hebt haar al een keer overtuigd, met goede service en door herhaalaankopen makkelijk te maken genereer je meer omzet, waar je minder moeite voor hoeft te doen dan voor het vinden van nieuwe klanten.
5. Als laatste is er dan de loyaliteitsfase. Doel is hier om je huidige klant om te zetten in een loyale ambassadeur van jouw merk. Een tevreden, terugkerende klant die anderen vertelt hoe tevreden zij is over jouw merk. Hier bouw je aan langdurige klantrelaties. Met deze vijf fasen zorg je voor meer tevreden klanten, en realiseer je de ambities van je merk.
Inderdaad, maar onze werkwijze is precies zo. Wij geloven in de meerwaarde van een samenwerking voor de lange termijn. Na het informeren en overtuigen willen we je een goede gebruikerservaring bieden en voorzien van de perfecte service, waarna we samen nieuwe opdrachten realiseren. In de afgelopen jaren heeft deze werkwijze vele loyale klanten aan ons bureau gebonden. Tevreden klanten die ambassadeur zijn geworden en zo via via weer nieuwe klanten in contact brengen met ons.
Met strategen, creatieve marketeers, designers, developers, content creators en online specialisten in huis realiseren wij alles op het gebied van branding en marketing voor jouw merk of bedrijf. We zijn dus het full service aanspreekpunt voor alle kanalen en, indien gewenst, voor je huidige partners waarmee je al samenwerkt.
Meer over Tundra:
Stuur een mail naar hallo@tundra.nl of bel ons op 0416 355 299 en ervaar de frisse wind van Tundra tijdens een uitgebreid kennismakingsgesprek.
Meer weten over Over ons?
Selectie van onze projecten:
Like to hear from you!
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van onze laatste updates en nieuwtjes!Contact
Benieuwd hoe we samen jouw merk, bedrijf of organisatie nog sterker kunnen maken?