Hoe jouw merk eruit ziet op je website, je visitekaartjes, je mailings en andere (online) communicatiemiddelen, wordt bepaald door je huisstijl. In al die uitingen laat je het gezicht van jouw merk zien. Jouw huisstijl is eigenlijk gewoon een set met afspraken die ervoor zorgen dat het een herkenbaar en consistent gezicht is wat je aan de wereld laat zien. Om dat te doen, is het aan te raden om een huisstijlhandboek te laten ontwikkelen.
Ga in gesprek met onze experts en ontdek waar jouw kansen liggen.
Neem contact opEen huisstijl zorgt ervoor dat je als merk herkend wordt. Het is een handboek met afspraken die ervoor zorgt dat al jouw uitingen herkenbaar worden. Of het nu gaat om de ontwikkeling van een website of webshop, of over het maken van presentaties, briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen, e-mails of zelfs bedrijfskleding, met een herkenbare huisstijl zorg je ervoor dat jouw merk herkend wordt.
Een huisstijl laten ontwikkelen levert veel op, al is dat niet altijd direct te merken. Net als bij meer aspecten van branding, gaat het bij het ontwikkelen en naleven van een bepaalde huisstijl vooral om het (onderbuik)gevoel wat je gaat creëren bij jouw klanten en bezoekers. Een duidelijke huisstijl zorgt ervoor dat alle uitingen van je merk of bedrijf consistent en herkenbaar zijn. Die herkenbaarheid zorgt uiteindelijk (op termijn) voor een bepaald gevoel bij je klanten, waardoor ze – als het goed is – liever en dus vaker bij je terugkeren.
Een huisstijl is meer dan alleen een logo van een merk. Een complete huisstijl bestaat uit verschillende elementen, namelijk:
De verschillende huisstijlelementen kunnen vastgelegd worden in een huisstijlhandboek, wat gebruikt wordt voor het briefen van webdesigners, fotografen, copywriters en andere creatieven die rekening moeten houden met de huisstijl.
Het creëren van een nieuwe huisstijl of het restylen van een bestaande huisstijl is voor ieder bedrijf of merk mogelijk. Zoals in de alinea hierboven vermeld, gaat het hierbij om meer dan alleen een logo van het merk. Omdat het ontwikkelen of restylen van een huisstijl voor ieder merk een heel ander proces betreft, is het niet mogelijk om hiervoor een vaste prijs te noemen. Wil jij meer informatie of een offerte op maat ontvangen? Laat het ons weten met een mailtje naar hallo@tundra.nl.
De belangrijkste reden om een huisstijl door een bureau te laten ontwerpen, is natuurlijk dat iedereen moet doen waar hij of zij goed in is. Schoenmaker, blijf bij je leest. Ontwikkeling van huisstijlen is een expertise en is onze tweede natuur. Wat wij doen? Wij gaan de samenwerking aan met jou of jouw marketeers. We sparren, adviseren en ontwikkelen, om zo een huisstijl te ontwerpen die écht bij jouw merk of bedrijf past.
Tundra is een professioneel marketing bureau gevestigd in Waalwijk en branding zit ons in de genen. Verder zijn we een flexibele sparringpartner met één aanspreekpunt gedurende het hele project. Met ervaren projectmanagers en een team van specialisten in uiteenlopende vakgebieden, zoals designers, webdevelopers, copywriters, fotografen, branding specialisten en meer, kunnen we onszelf een echt full service marketing bureau noemen.
En we spreken geen dure taal, maar houden juist van een no-nonsense aanpak. Daarmee helpen we al ruim 20 jaar bedrijven en organisaties in uiteenlopende branches met hun huisstijl en corporate identity. Denk aan zakelijke dienstverlening, fashion & lifestyle, overheid & onderwijs, zorg sport & welzijn, kunst & cultuur, IT & software, metaal & maakindustrie, transport & logistiek, vastgoed & bouw, uitvaartsector, food, B2B marketing en B2C marketing.
Heb jij een vraag op het gebied van logo en huisstijl laten ontwerpen en corporate identity? Wij helpen je er graag bij. Stuur een mail naar hallo@tundra.nl of bel naar 0416 355 229 voor een adviesgesprek onder het genot van een bakje koffie of thee.
Meer weten over Branding & Identity?
Projecten met een herkenbare huisstijl
Like to hear from you!
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van onze laatste updates en nieuwtjes!Contact
Benieuwd hoe we samen jouw merk, bedrijf of organisatie nog sterker kunnen maken?