Wil jij met je website of webshop goed vindbaar zijn in Google? Dat kan met behulp van goede SEO (Search Engine Optimization) zoekmachine optimalisatie. Met behulp van een goede SEO-strategie, geoptimaliseerde content, techniek die draait als een zonnetje en een aanpak om je autoriteit in Google te vergroten ga je stappen maken qua vindbaarheid en zichtbaarheid in Google.
Ga in gesprek met onze experts en ontdek waar jouw kansen liggen.
Neem contact opGrote kans dat jij deze pagina hebt gevonden via Google. Dat komt, omdat het allergrootste deel van de mensen die online op zoek gaan naar een website, die website vindt via Google. Daarom is zoekmachine optimalisatie (SEO) erg belangrijk. Oftewel: als jij niet goed vindbaar bent via Google als mensen bepaalde zoekwoorden invullen, dan loop je een hele hoop potentiële bezoekers en klanten mis.
Bij SEO zoekmachine optimalisatie gaan we de website optimaliseren voor een betere vindbaarheid in Google. Daarbij is de opzet van de website essentieel. Denk aan pagina’s met de juiste zoektermen, de URL-structuur, de hoeveelheid tekst met kopregels, een interne linkstructuur die in orde is en de metadata (achterliggende teksten die niet zichtbaar zijn voor de bezoeker, maar wel gelezen worden door Google) moet goed zijn.
SEO werkt alleen als het goed wordt opgepakt. Om beter gevonden te worden in Google is het nodig om voor een langere periode structureel en stapsgewijs de SEO te optimaliseren. Een SEO-traject is op te delen in vijf onderdelen: we beginnen met de SEO strategie, waarin we antwoord geven op vragen als ‘Op welke zoekwoorden gaan we focussen en hoe gaan we dat doen?’
In de maanden daarna gaan we aan de slag met maandelijkse on-page SEO werkzaamheden. Dat doen we door middel van contentcreatie en het monitoren en optimaliseren van de techniek. Daarnaast houden we ons in de maanden die volgen ook bezig met off-page SEO met behulp van linkbuilding. Na zes maanden volgt een evaluatie met aanbevelingen om nóg beter gevonden te worden in Google.
In welke markt wil je gevonden worden? Waar wil je op gevonden worden? Op welke zoekwoorden wordt wél gezocht en op welke niet? Op basis van een zoekwoordenonderzoek selecteren we zoekwoorden met een hoog zoekvolume en relevantie. De mogelijke zoekwoorden stemmen we in overleg af en dat vormt de basis van onze SEO optimalisatie strategie. Vervolgens optimaliseren we de URL-structuur van de website op basis van de belangrijkste zoekwoorden en breiden we de website uit met nieuwe pagina’s. Dit doen we in de SEO optimalisatie strategie.
Als de SEO strategie staat gaan we aan de slag met contentcreatie om de website vindbaar te maken: bestaande pagina’s optimaliseren en uitbreiden en waar nodig nieuwe pagina’s toevoegen. Hiervoor schrijven we SEO-geoptimaliseerde teksten met de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen. We beginnen bij de belangrijkste zoekwoorden en breiden dit gaandeweg uit naar verschillende fasen in de klantreis. Het gaat hier niet altijd om aanvullende informatie over het product of de dienst. Een klant wil graag ook verdiepende en verbredende informatie, een antwoord op de vragen en problemen die hij of zij ervaart. Naast SEO-geoptimaliseerde teksten voor de pagina’s kunnen we ook SEO-geoptimaliseerde blogartikelen schrijven, ook wel contentmarketing genoemd.
Maar we beginnen met de basis: webteksten voor de belangrijkste zoekwoorden. Die webteksten voldoen altijd aan drie voorwaarden. Ze zijn geschreven op niveau en leesbaarheid voor de bezoeker, in de stijl van het merk of bedrijf en optimaal vindbaar voor Google.
Om een website te creëren die zo zoekmachine-vriendelijk mogelijk is voor de vindbaarheid, is het noodzakelijk om de techniek van de website te monitoren en optimaliseren voor Google. Hierbij halen we optimalisaties uit tools als Google Search Console en Google Analytics. Om optimalisaties inzichtelijk te krijgen maken we ook gebruik van software zoals Semrush. De output hiervan zullen we periodiek verwerken en uitwerken in een advies. Naast de cruciale technische aspecten die we monitoren, analyseren we ook periodiek concurrenten (op welke zoektermen scoort concurrentie, waar jij nog niet op scoort) en analyseren we de recent geoptimaliseerde pagina’s.
Met linkbuilding werk je aan vergroting van je autoriteit in Google. Linkbuilding wil zeggen dat er artikelen geplaatst worden op andere websites met een goede autoriteit, die linken naar jouw website. Deze websites moeten ook raakvlak hebben met het onderwerp van jouw website, want Google wil dat het relevant is. Oftewel: als je een webshop hebt met tassen, dan heb je er weinig aan als de website van een staalfabriek uit Polen naar jouw webshop linkt.
Linkbuilding is een van de belangrijkste middelen die je in kunt zetten om jouw belangrijkste pagina’s beter te laten scoren in Google. Het zoeken van relevante blogs, het onderhandelen voor plaatsing en het schrijven van de SEO-geoptimaliseerde artikelen verzorgen wij volledig.
Allereerst: meten = weten. Je wil natuurlijk weten wat onze maandelijks werkzaamheden opleveren. Juist omdat SEO zoekmachine optimalisatie een proces is dat gestaag verbetert houden we maandelijks de statistieken in de gaten. Vindbaarheid in Google beoordeel je op de posities van je zoekwoorden. We maken en mailen maandelijks een Google Datastudio rapportage met daarin de prestaties van de website en de posities van de zoekwoorden. Na een paar maanden zul je zien dat de SEO zoekmachine optimalisatie zijn vruchten begint af te werpen.
Waarom uitbesteden aan een bureau? SEO is veelomvattend en kent uiteenlopende expertises. Tenminste, als je het goed wil doen. Een zoekwoord bedenken kan iedereen, maar om structureel je vindbaarheid in Google te verbeteren en blijven optimaliseren moet je SEO uitbesteden aan een zoekmachine optimalisatie bureau. Het is goed om overal basiskennis van te hebben, maar het opzetten en optimaliseren vraagt toch echt specialistische kennis. Wanneer je het vanaf de basis meteen goed laat opzetten door onze specialisten pluk je daar het snelst de vruchten van. Nieuwe ontwikkelingen binnen Google gaan snel en je concurrenten zitten ook niet stil. Wij zorgen dat je altijd up-to-date bent.
Benieuwd hoe we samen jouw website nóg beter vindbaar kunnen maken in Google? Wij helpen je er graag bij. Stuur een mail naar hallo@tundra.nl of bel naar 0416 355 229 en kom langs voor een adviesgesprek onder het genot van een bakje koffie of thee.
Vaktaal
Wij houden graag van duidelijk taal. Mocht je meer willen weten over een bepaalde vakterm op deze pagina, vind je hier de uitleg.
Tundra is een professioneel marketing bureau gevestigd in Waalwijk en specialist in het bouwen van websites, het verzorgen van online marketing en dus bij SEO zoekmachine optimalisatie. Bij het inzetten van SEO trajecten bepalen we vooraf op welke markt we ons richten. Het vergt namelijk een andere strategie wanneer je alleen in Den Bosch en Tilburg gevonden wil worden, dan wanneer je in heel Nederland of ook in de internationale markt gevonden wil worden. Voor Engelse en Duitse website teksten werken we samen met vertaalbureaus met specialistische kennis van SEO.
Met onze meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van online, hebben we al vele SEO trajecten met succes uitgerold voor MKB-bedrijven in uiteenlopende branches, zowel B2B als B2C.
Meer weten over Online marketing?
SEO trajecten voor onder andere:
Like to hear from you!
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van onze laatste updates en nieuwtjes!Contact
Benieuwd hoe we samen jouw merk, bedrijf of organisatie nog sterker kunnen maken?